Van uitstellen naar actie

Zijn er binnen uw organisatie mensen die zich regelmatig ergeren aan zo’n dag waarop ze van alles hebben aangepakt, maar niet datgene dat ze hadden willen/moeten doen? Omdat ze al die vervelende, of moeilijke of onoverzienbare klussen voor zich uit hebben geschoven, terwijl ze eigenlijk…. ?

Uitstelgedrag is van alle tijden. Maar met alle afleidingsmogelijkheden die social media en internet bieden, is het nu wel heel gemakkelijk. Besteed er aandacht aan en leer om:

  • Helder te benoemen wat u uitstelt. Voor iedereen is dat anders. Op tijd je bed uitkomen of op tijd naar bed gaan? Administratie doen? Acquisitie doen? Die training volgen, dat rapport eindelijk afmaken? Wat iemand uitstelt is heel persoonlijk.
  • De reden voor het uitstel te achterhalen. De meest voorkomende reden om iets uit te stellen is dat het simpelweg niet leuk is. Maar er zijn meer redenen om iets uit te stellen: het is te moeilijk, je hebt er geen vertrouwen in het tot een goede eind te brengen. Of je denkt dat je nog zeeën van tijd hebt, en dan opeens ben je te laat.
  • Concrete acties te ondernemen om dit uitstelgedrag aanzienlijk te verminderen. Als je helder hebt wat je nu precies uitstelt en wat daarvoor de reden is, ga je op zoek naar een manier die voor jouw uitstelgedrag en de reden daarvoor werkt. Dat betekent dat je vooral aandacht besteedt aan jouw aanpak: wat ga je doen en wat heb je nodig om het ook daadwerkelijk te doen. Want laten we wel zijn voor uitstellers is morgen de beste dag van de week, terwijl het vandaag gedaan moet worden.

Last van uitstelgedrag? Stel dan contact opnemen niet uit en kom in actie. Bel: 06 12 87 85 05.