Unieke aanpak

  • Plannen en organiseren
  • Jouw werk als uitgangspunt
  • Individueel coachingstraject
  • Aangepast aan jouw voorkeuren
  • 5 sessies van 1 1/2 – 2 uur 

Je zit achter je bureau, zuchtend en met een schuin oog op je computer waar je die overvolle inbox ziet. Stijven nek en schouders, je verzinkt in gedachten. Gedachten over die ruzie gisteravond met je vriendin omdat je weer tot ‘s avonds laat zat te werken. Die sarcastische opmerking van je beste collega over dat stuk wat je nog niet geleverd had. Over het idee om je ontslagbrief te schrijven, en dan schrik je op van je smartphone die gaat. Ook dat nog je: leidinggevende aan de lijn, wat moet ze nu weer? Het is je echt allemaal teveel. Hoe kan een mens nog blij zijn met zijn werk?

Hoe zou het zijn als je een goed overzicht van je werk hebt. Dat je weet wat je moet doen. Daar een tijd voor in je agenda hebt. Ook nee durft en kunt zeggen.  Al die tussen doorvragen handig weet te tackelen. Op een lekkere, snelle manier, jij, je collega’s en leidinggevende tevreden. En dat je dan ’s avonds niet nog weer achter de computer moet kruipen, maar lekker kunt ontspannen. Boekje lezen, sporten, je hobby! Opladen om de dag erop weer blij aan het werk te gaan.

Maak niet je agenda tot prioriteit, maar zet je prioriteit in je agenda.

Hoe is het als jij ook de baas bent over je agenda? Ik help je daarmee door in 5 stappen weer grip op je werk te krijgen. Elke sessie een stap, komen ze:

  • Prioriteiten stellen
  • Goed plannen
  • Vragen en verzoeken adequaat afhandelen
  • Je tijdvreters kennen en ze tackelen
  • Focus houden 

En dit is het resultaat:

  • Als je weet wat je prioriteiten zijn, doe je de goede dingen
  • Als je goed plant, kun je Nee zeggen als er teveel van je gevraagd wordt
  • Als je vragen en verzoeken goed afhandelt, vergeet je geen dingen
  • Als je tijdvreters tackelt en met focus werkt, boek je resultaten
  • Als je deze 5 stappen zet, ben je weer blij met je werk. 

Dat straal je uit en daar geniet niet alleen jij van, maar ook je collega’s en het thuisfront. 

Wie is Anke

Ik ben Anke Algera, professional organizer voor mensen die werken op een pittig niveau, met veel taken en opdrachten. Al 20 jaar ben ik vooral bij (semi) overheden kind aan huis om te zorgen dat medewerkers hun werk op een zo efficiënt mogelijke manier plannen, organiseren en prioriteren. Dat klikt eenvoudig, maar is het gouden ei om werkstress te voorkomen en teams lekker te laten samenwerken. Daar heeft iedereen baat bij , en dat merk je op de afdeling, of je nu thuis werkt of op kantoor. 

Wat anderen ervan zeggen

De sessies over prioriteren en het afwikkelen van allerlei vragen waren echte eye-openers voor mij. Jouw andere persoonlijke tips pas ik nu regelmatig toe. Ik heb het werk weer in de macht, ook nu het erg druk is.

– Jitse, HR-medewerker

Jouw aanpak “docht fertuten” (voor de niet-Friezen: heeft resultaat), ik werk nu met veel meer plezier.

– Johannes,  administratief medewerker

Ik zie in jou de Friese vlag. Vrolijke kleuren die staan voor jouw optimistische karakter, strakke lijnen die zorgen voor een goede balans en samenwerking. En 7 hartvorming bladeren de centraal staan voor de toewijding waarmee jij je werk doet.

– Petra, collega trainer

De inhoud in 5 stappen

Aanpak

In een 5-tal sessie (fysiek of online) van 1 ½ – 2 uur gaan we aan de slag. Voorafgaand aan iedere sessie krijg je een opdracht/vragenlijst. In de sessie zelf bespreken we de opdracht en zoeken we uit wat jou gaat helpen. Daarmee ga jij de komende weken aan de slag.  In de daarop volgende sessie kijken we hoe het gegaan is en waar nodig doen we nog een kleine aanpassing. Daarna pakken we het volgende onderwerp aan. Na 5 sessies heb jij weer grip op je werk!

Tussen iedere sessie zit 2 -3 weken. De totale doorlooptijd van het traject  is ca. 8 – 12  weken. 

Kosten

Voor deze 5 sessies betaal je  € 1.095,- excl. BTW en eventuele reiskosten

De vraag is of jij dit zelf moet betalen. Over het algemeen zijn werkgevers bereid om deze kosten te dragen, en voor hen zijn er soms ook subsidiemogelijkheden. Werkgevers hebben er baat bij dat een werknemer gelukkig is, die werknemers zijn namelijk productiever. Informeer bij je leidinggevende of er budget is en mocht je liever niet naar je leidinggevende gaan, dan kun je ook aan een HR-medewerker naar de mogelijkheden vragen. 

Stel niet uit (dat kost tijd) en beslis nu dat ook jij weer blij naar je werk gaat. Hier kun je je eerste afspraak maken.  

Twijfel je?

Ik hoor wel eens van mijn klanten dat ze het eerst zonde vonden. Hun budget besteden aan een basistaak. Ze vonden dat ze dit zelf moesten kunnen. Ze waren ook bang, bekenden ze, dat ze hierdoor een interessantere cursus niet meer konden doen, althans in dezelfde periode. Maar ik verklapte het al: dit zeiden klanten. En dat betekent… dat ze voor mij kozen. En wat bleek? Achteraf waren ze superblij met déze stap. Omdat het voelbaar was in hun stressniveau. Omdat hun werk direct overzichtelijker werd. En omdat ze eigenlijk ook direct opfleurden in de privéomgeving… ook tijd zagen ontstaan om leuker in te vullen. Vanuit dat gevoel kies je misschien  wel een nòg leukere cursus, later. Intensiever maar ook interessanter. En in elk geval ben je er dan klaar voor. Ben je overal klaar voor. Dat is wat een georganiseerde planning voor je doet!

Dus… nu even bellen? Dat kan: 06- 12 878 505

Ook een blije professional?

Als je nu aan de slag gaat, krijg je in 5 stappen weer grip op je werk en daarmee de touwtjes in handen en plezier in je leven. Je voelt je niet meer “geleefd” door je agenda (en je leidinggevende) maar kiest, plant en prioriteert zelf en je bent veel sneller in staat om aan te geven dat je vol zit… of juist dat leuke project graag op jouw bureau wilt hebben! 

  • Leer plannen en organiseren in 5 individuele sessies
  • Jouw werk als uitgangspunt
  • Aangepast aan jouw voorkeuren