Het nieuwe werken

Het nieuwe werken waarbij mensen altijd en overal hun werk kunnen doen vraagt om slimme, flexibele oplossingen en goed organiseren. Toevallig zijn wij bij Brisk Advies gespecialiseerd in het invoeren en werkbaar maken van het nieuwe werken in uw bedrijf. Wij helpen u onder andere met zaken als clean desk policy, werken met flexplekken en gezamenlijke informatiedeling.

Clean desk policy voor het vertrouwen van uw klanten

Vertrouwelijke informatie op het bureau of op de vergadertafel?
Een gemakkelijke manier voor uw bezoekers om inzicht in uw bedrijfsgeheimen te krijgen. Vertrouwelijke informatie van uw cliënten in het zicht hebben is schadelijk voor die cliënt en maakt een slechte indruk op nieuwe en andere cliënten. Niemand wil dat met zijn of haar gegevens nonchalant wordt omgegaan. Het invoeren van clean desk policy maakt het vertrouwen in uw organisatie groter.

Meer omzet en sneller werken

Stapels papier op het bureau, is dat een signaal van het druk hebben en “belangrijk” zijn? Of laat het juist zien dat u niet in staat bent uw werk te organiseren?

Het invoeren van een clean desk policy vraagt om een goede werkplekorganisatie en het handig archiveren van gegevens en informatie. Eenmaal ingevoerd levert het een aanzienlijke tijdwinst en daarmee kostenbesparing op. Clean desk policy sluit ook naadloos aan bij het nieuwe werken, waarbij ook flexwerkplekken aan de orde kunnen zijn.

Van vaste werkplekken naar flexwerkplekken

Ruimte efficiënter benutten

Heeft u een toenemend aantal parttimers in uw organisatie, of steeds meer mensen die in het kader van het nieuwe werken ook thuis werken waardoor werkplekken hele dagen of dagdelen onbenut blijven? Het efficiënter benutten van ruimte en daarmee kosten besparen, kan een reden zijn om flexwerkplekken in te voeren.

Wisselende indelingen mogelijk maken

Is het wenselijk dat mensen uit verschillende teams of van verschillende afdelingen vaker met elkaar overleggen en beter van elkaar weten wat ze doen? Het afschaffen van vaste werkplekken en het invoeren van flexwerkplekken kan daaraan bijdragen. Er zijn diverse goede redenen om het werken met flexplekken in te voeren. Maar introductie stuit vaak op weerstand bij de werknemers. De eigen vertrouwde plek moet worden opgegeven en het systeem vraagt om een bijna volledig papierloze werkwijze.

Wilt u het vertrouwen in uw organisatie en het nieuwe werken promoten? Brisk Advies adviseert over het invoeren van clean desk policy en verzorgt eveneens de implementatie in uw bedrijf. Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.